|
|
AROS |
|
|---|---|---|
|
Moderator
![]()
![]() Joined: 2007/8/18 22:16
From: Delft
|
Ik zat vandaag even te kijken naar AROS.
http://www.icarosdesktop.com/dl.htm Ik vind het een gaaf besturingssysteem het is gewoon een soort van AmigaOS X86. Ik heb het via QEMU gedraait. Het hoort gewoon op je PC te kunnen draaien zonder emulatie alleen kreeg ik de LiveCD nog niet aan de praat (kan een bios-instelling zijn) want hij loopt vast tijdens het opstarten. Mijn toetsenbord werd zelfs uitgeschakeld moest de voeding uitzetten en weer aanzetten voordat ie het weer deed. Maar in QEMU ziet er echt goed uit. Weet iemand of Amithlon nou ook zonder emulatie draait of dat ie eerst Linux opstart en dan een emulator gebruikt? want AROS is gebaseerd op Linux maar maakt geen gebruik van een emulator?
Posted on: 1/9 22:10
|
|
|
|
||
|
|
Re: AROS |
|
|---|---|---|
|
Not too shy to talk
![]()
![]() Joined: 2008/4/7 22:15
|
Quote:
Je hebt ook `gewoon` een `native´ i386 versie. De LivCD van Icaros Desktop maakt daar volgens mij ook gebruik van. Native impliceert zonder emulator, wel heb je voor de oude amiga programma´s een emulator nodig, intel CPU gaat niet zonder meer Motorola instructies snappen... zie ook www.aros.org PS: het mooist draait het toch op een losse machine. Een P3 of P4 met 256 mb is al voldoende
Posted on: 1/10 10:36
|
|
|
||