Starfield
Login
Gebruiker:
Wachtwoord:
Vergeten?

Registreer nu!
Nu Online
18 gebruiker(s) online (12 gebruiker(s) in FORUM)

Ingelogd: 0
Anoniem: 18

meer...

Jens...
Contente vuller
From: Wijchen bij Nijmegen
Hoi Hoi

Vorig jaar rond 4 aug heb ik een kapotte RappidRoad naar Jens gestuurd.Na 1 maand niks van hem hebben gehoord een emailtje gestuurd en kreeg netjes een email terug dat hij waarschijnlijk die van mij al had terug gestuurd.Ik heb niks ontvangen.Zins dien al ontzettend veel emails gestuurd en hij heeft daar nooit meer op gereageerd.Iemand van AmigaKit (noem zijn naam niet) heeft namens mij al 3 a 4 keer een email naar Jens gestuurd zonder succes.Kan iemand namens mij nog een keertje emailen of dit doorvertellen en het op andere forums plaatsen ? Die RappidRoad krijg ik toch niet meer terug.

Groetjes
Marc

Posted on: 1/14 23:09

Re: Jens...
Moderator
From: Friesland
Quote:

odo wrote:
Hoi Hoi

Vorig jaar rond 4 aug heb ik een kapotte RappidRoad naar Jens gestuurd.Na 1 maand niks van hem hebben gehoord een emailtje gestuurd en kreeg netjes een email terug dat hij waarschijnlijk die van mij al had terug gestuurd.Ik heb niks ontvangen.Zins dien al ontzettend veel emails gestuurd en hij heeft daar nooit meer op gereageerd.Iemand van AmigaKit (noem zijn naam niet) heeft namens mij al 3 a 4 keer een email naar Jens gestuurd zonder succes.Kan iemand namens mij nog een keertje emailen of dit doorvertellen en het op andere forums plaatsen ? Die RappidRoad krijg ik toch niet meer terug.

Groetjes
Marc

Heb je hem eigenlijk bij Amigakit of rechtstreeks bij Jens gekocht ?

Posted on: 1/15 13:46

Typische typist
Persoonlijk zou ik je adviseren om gewoon maar aangifte te doen bij de Duitse politie. Dit kan gewoon online ;) Het beste is om indien mogelijk in het Duits de aangifte te doen (kunnen vrienden/familie wellicht helpen?), maar allicht kan het ook in het Nederlands, gezien ook de Duiste politie vermoedelijk zal beschikken over tolken ;) Heb je ongeveer half uurtje voor nodig. Wat handig is om alle gegevens van Jens (e-mail/adres/etc) bij de hand te hebben voor de aangifte. Met name via e-mail is belangrijk, want dan krijgt Jens meteen een e-mail van de aangifte.

Met Google translate:

Website voor aangifte met Google Translate vertaald

Of in origineel Duits:

Aangifte doen in Duits

Posted on: 1/16 12:23
Create PDF from Post Print

Contente vuller
Heb gisteren eindelijk een reactie gehad met een sorry.Hij is mijn pakketje wel kwijt maar hoop dat het opgelost gaat worden.
Groetjes
Marc

Posted on: 1/16 17:14

Moderator
From: Friesland
Quote:

odo wrote:
Heb gisteren eindelijk een reactie gehad met een sorry.Hij is mijn pakketje wel kwijt maar hoop dat het opgelost gaat worden.
Groetjes
Marc

Mooizo.

Ik begrijp uit je zin dat hij je Rapidroad wel heeft ontvangen, maar het pakje thuis kwijt is ? Dat zou je iig een nieuwe moeten krijgen als hij dit zegt.

Posted on: 1/16 17:30

Contente vuller
Ik heb hem aangetekend verstuurd dus vandaar dat ik zeker weet dat hij hem heeft ontvangen

Posted on: 1/16 21:33

Typische typist
Ik had een berichtje geplaatst op Lemon Amiga forum, wellicht dat het daarmee te maken heeft ;)

Posted on: 1/17 9:32

Contente vuller
Bedankt
Hij reageert weer niet en liegt ook nog.Had er 2 gekocht de eerste ging kapot dus nieuwe gekocht en die ingebouwd in mijn A1200.Iemand zij tegen mij dat ik gewoon garantie had dus die had ik opgestuurd en toen ik hem terug kreeg verkocht.Jens zegt nu dat hij de eerste heeft en kan dus niet.Hij begon wel er nog over dat hij hem misschien toch wel wil vervangen.Ik heb alleen mijn paypal koopbewijs track and trace code + een screenshot als bewijs dat hij hem heeft ontvangen.Lijkt me ook een beetje vreemd dat hij de garantie code niet ergens heeft op zijn pc.

Posted on: 2/8 17:12

Typische typist
Ingeikkeld verhaal maak je er van. Hij wil hem dus vervangen, prima, ga gewoon daarmee verder.

Posted on: 2/9 7:12

Contente vuller
Nee eerste is vervangen 2de (nog) of gewoon niet.Het klopt gewoon niet en hou niet van liegen.Het gaat hier ook niet over weekjes maar maandjes dat hij niet reageert.Er moest eerst iemand Amigakit er bij komen.Vind je het gek dat ik nu wee boos ben omdat hij weer niet reageert ?
Wist niet dat het zo ingewikkeld over kwam

Posted on: 2/9 15:17

Cursus Tempo Typen
From: Oosterwolde (Frsl.)
Ik heb hier ook nog een defecte liggen, moet ook nog terug.
Ook pats boem.. 1 keer gewerkt.. voltage regulator aan barrels.. Spul is gewoon niet goed. Hij gooit het op een voeding probleem.. Maarja.. waarom blijft de rest wel werken ? Nouja, ik zal de mijne tzt ook opsturen.

Posted on: 2/10 9:41

Commodore 64 transparent casing/Ultimate 1541-II,
and 5 more 64's, and other Commodore sutff..

Typische typist
Als ik het voor mijzelf samenvat, je hebt ooit een tweede gekocht toen de eerste kapot ging. Vervolgens heb je de eerste heen gestuurd en die is kennelijk omgeruild voor een nieuw/werkend exemplaar, want die eerste heeft hij nog volgens jou. Nu heb jij de tweede ter reparatie opgestuurd, en die is zoek geraakt bij hem. Hij geeft aan dat hij de eerste wel gevonden heeft, waarvan jij zegt dat dat niet kan omdat je die doorverkocht hebt nadat je hem terug gekregen hebt. Kan het zijn dat die eerste omgeruild is geweest, en jij dus zonder het te beseffen een ander exemplaar hebt gekregen en doorverkocht, waardoor hij de oorspronkelijk eerste nog in zijn bezit heeft? Dan blijft dat hij dus kennelijk geen tweede in zijn bezit heeft, of wellicht is die onbedoeld verzonden naar een ander ter vervanging, kan ook.

Hoe dan ook wacht jij dus nu op een tweede vervangend exemplaar. Als jij foto's hebt met het serienummer van die tweede voordat je hem opstuurde, dan zou ik die even mailen naar hem. Wellicht dat hij daarmee iets kan. Anders kan je ook de overschrijvingen waaruit blijkt dat je 2 exemplaren gekocht had sturen.

Mijn persoonlijke mening is dat je niet zomaar iemand van leugens dient te betichten, in dit verhaal zeker niet, omdat er kennelijk veel ruis is over een eerste- en tweede exemplaar, en wellicht zelfs een omgeruild exemplaar die je ter vervanging van de eerste retour hebt gekregen.

Posted on: 2/10 9:49

Typische typist
Quote:

tsb wrote:
Ik heb hier ook nog een defecte liggen, moet ook nog terug.
Ook pats boem.. 1 keer gewerkt.. voltage regulator aan barrels.. Spul is gewoon niet goed. Hij gooit het op een voeding probleem.. Maarja.. waarom blijft de rest wel werken ? Nouja, ik zal de mijne tzt ook opsturen.

Maak foto's van het serienummer, en zet die bij de RMA. Ik doe zelf meestal een A4'tje met een foto van de hardware die ik retour stuur waarop ook het serienummer zichtbaar is met mijn adres etc. Dan kan het niet zo snel zoek raken ;)

Posted on: 2/10 9:53

Contente vuller
@ShadowFax
Liegen is misschien een groot woord maar hij gooit het wel altijd op de 5V.de 2de keer heb ik op zijn advies een 4.5amp a500 voeding gebruikt en zelfs daar boom.Baal er wel van dat hij weer niet reageert.
Groetjes
Marc

Posted on: 2/10 20:04

Typische typist
Ik ben geen elektronica man, maar:

4.5 Amp is iets heel anders dan 5V, Amp staat voor Ampere = Stroomsterkte = De maximale hoeveelheid stroom die per tijdseenheid geleverd kan worden. V staat voor Volt = Spanning. Veel voedingen leveren (ongeveer) 5 Volt en/of (ongeveer) 12 Volt. Als het voltage te veel afwijkt van wat het apparaat verwacht, dan branden er componenten door of werkt het apparaat (deels) niet. Je mag dus een apparaat die 5 Volt verwacht niet aansluiten op een 12 Volt voeding, en andersom als je een 12 Volt apparaat aansluit op een 5 Volt voeding dan brandt je voeding waarschijlijk door (loopt heet) en het apparaat krijgt te weinig stoom dus heeft vastlopers of werkt niet. Daarnaast heb je ook nog Wisselstroom (lichtnet) en Gelijkstroom (batterij/accu). Niet te adviseren om een voeding die gelijkstroom levert aan te sluiten op een apparaat dat wisselstroom verwacht, of andersom.

Bij het gebruik van een voeding is het dus altijd heel belangrijk dat het volledig aansluit bij het apparaat (dus voltage en massa moeten kloppen op de juiste pin(nen). Op een voeding is altijd aangeven wat hij levert (bv 5VDC = 5V gelijkstroom, en 12VAC = 12V & -12V wisselstroom), maar ook wat hij zelf op de ingang verwacht (220VAC of 110VAC) en je sluit dus geen 110VAC voeding aan op ons lichtnet (brandt door/onploft), en in landen waar ze 110VAC op het lichtnet hebben werkt je eigen appartuur die gebaseerd is op 220VAC dus ook niet zonder aangepaste voeding. Helaas zijn niet altijd de pinnen aangegeven waar die stroom op staat, dus altijd nameten en uitkijken als je het niet zeker weet.

Ga zeker niet met de stroom op het lichtnet experimenteren, je belandt geheid in het ziekenhuis of in een graf

Posted on: 2/11 10:34

Contente vuller
Hallo ShadowFax

Bedankt voor de uitleg

Jens heeft het over de 5 Volt volgens mij bedoeld hij dat bij een PC voeding de 5 volt meer kan afwijken dan bij een originele A500 voeding ? Van TSB weet ik dat een Amiga ongeveer 3 amp gebruikt en dat je met een 30 amp PC voeding ook een beetje moet uitkijken Ben even gestopt met emailen antwoord krijg ik toch niet.Jens had het er wel over dat meer mensen aan het wachten waren maar waarop weet ik niet.
Groetjes
Marc

Posted on: 2/16 21:36

Typische typist
Ik gebruik zelf al jaren een PC voeding bij mijn Amiga. Nooit problemen mee gehad. Grote afwijking op de 5V is niet heel waarschijnlijk, maar je kan natuurlijk (laten) nameten.

Posted on: 2/17 7:52

Post Reply
AccountName   Password   Login

2007-2017 AmigaScene.nl