Starfield
Login
Gebruiker:
Wachtwoord:
Vergeten?

Registreer nu!
Nu Online
20 gebruiker(s) online (11 gebruiker(s) in FORUM)

Ingelogd: 0
Anoniem: 20

meer...

A3000T voeding
Typische typist
From: Voorhout
Even wat advies nodig;
Enige tijd geleden heb ik de restanten overgenomen van wat eens een fiere A3000T moet zijn geweest. De oorspronkelijke doodsoorzaak van 10+ jaar geleden was kortsluiting in één van de diskdrives. De 5V leiding is zo heet geworden, dat het plastic er vanaf is gesmolten.

Het moederbord bleek in de loop van de tijd te zeer aangetast te zijn door de accu dat die niet meer te repareren was. Gelukkig komt er ergens in de komende weken een gereviseerd en getest moederbord naar me toe.

Nu heb ik dus ook weer een werkende voeding nodig, maar vooral voor de A3000T liggen ze niet voor het oprapen. Daarom heb ik de voeding open gemaakt om in ieder geval te inventariseren of er dingen overduidelijk kapot zijn. Naast een paar modificaties en een hoop viezigheid vond ik echter ook een glaszekering die niet doorgebrand was. Nu vraag ik me af; zou er een thermische beveiliging geweest kunnen zijn die eerder de boel heeft platgelegd, of zal er toch iets echt stuk zijn?

En wat die viezigheid betreft; zou ik deze voeding ook in de vaatwasser kunnen doen, zoals ook wel bij moederborden wordt gedaan? Of zou dat met de spoelen op de printplaat problemen kunnen geven met water dat erin trekt?

De vorige eigenaar heeft ook de aan/uit switch buiten spel gezet, door een schakelaar rechtstreeks op de voeding te maken. Het liefst wil ik het weer gebruiken zoals het bedoeld is, maar ik heb het deel wat in de voedingsbehuizing hoort te zitten niet. Suggesties hoe ik dit weer het beste kan herstellen?

Posted on: 1/27 16:00
Create PDF from Post Print

Re: A3000T voeding
Typische typist
From: 's-Hertogenbosch
Foto's?

Posted on: 1/27 21:47
Create PDF from Post Print

Post Reply
AccountName   Password   Login

© 2007-2017 AmigaScene.nl